dinsdag 25 juni 2013

Bel (me) niet!


Al enige tijd staan we tot onze grote tevredenheid geregistreerd in het Bel me niet Register. Af en toe glipt er nog weleens boekenclub tussendoor, maar het scheelt ons al een hoop telefoontjes rond etenstijd van energieleveranciers, pensioenverzekeraars of enqueteurs. Of het nu komt door dit Register, de nieuwe spamwetgeving of verminderde aandacht voor direct mail - nu komen ze aan de deur! Bij voorkeur als wij de meisjes naar bed brengen en dus verhit naar beneden snellen, om erachter te komen dat we het gebodene niet willen hebben.

Een greep uit de services die ons de afgelopen week (!) per deur zijn aangeboden - in volstrekt willekeurige volgorde:
  • de riool-ontstoppingsservice ("Gebruikt u wc-papier, mevrouw?" Huh? Sorry, we zijn even bezig!)
  • diverse collectanten voor fondsen met èn zonder CBE-keurmerk
  • (tv)kabel-versnellingsservice ("We weten dat u klachten hebt" Nee hoor, wij zijn heel tevreden over onze kabels)
  • het Woord van God
  • kliko-schoonmaakservice ("We hebben gezien dat uw kliko nog niet schoon is" Hoe dan? We weten zelf nauwelijks welke van ons is!)
  • stroopwafelverkoop ter ondersteuning van arme kunstenaars
  • kozijn-vervangservice ("Uw buren vervangen hun kozijnen, nu hebben we ook een interessante aanbieding voor u." Zucht).
Wij hebben geen stickers op de brievenbus om ongeadresseerd drukwerk te weigeren, want A leest graag het regionale nieuws en de dames smullen van de folders. Waar wij dus naar op zoek zijn is dus een Bel niet aan- sticker! Iemand ervaring hiermee?

1 opmerking:

Anoniem zei

Zucht...... zo herkenbaar! Wij hebben een sticker met: "NEE, géén verkoop aan de deur" bij de bel en op de deur geplakt. Deze is van de consumentenbond. Niet dat hij voor 100% werkt.... maar misschien toch meer dan je denkt? Geen idee eigenlijk, want diegene die wat te verkopen hebben en 'm lezen, bellen (hoop ik) niet aan, dus weet je ook niet dattie werkt, hahaha! ;-)