dinsdag 11 augustus 2015

Zomervakantie 2015

Nog 'maar' twee weken en de zomervakantie zit er op voor de meisjes. Maar ook voor ons, want door het vakantieritme van de dames en het mooie weer houden wij het vakantiegevoel goed vast. Zo slapen we op vrije dagen minstens tot half negen uit, doen wat boodschapjes op de markt, halen boeken bij de bieb of spelen met de Iphone/Ipad. Onze M heeft de luxe (en privacy) van haar eigen kamer ontdekt en is er regelmatig aan het 'rommelen'. En net als wij aan het opruimen, want de afgelopen week leek het bij ons wel hotel/restaurant 'Chez Nous'!

Vrijdagavond bleven opa en ons grote buurmeisje A. bij ons eten. Op zaterdag was A's zus over; we kletsten en aten we heerlijk in de tuin. De meisjes speelden ondertussen buiten met hun skateboard, basketbal of tennisracket. Op zondag hebben we met opa een flink eind gefietst door het nabij gelegen bos. We spotten er een heleboel bramen, dus nog even wachten en we keren terug met onze emmers - mmm! Aansluitend hebben we uitgebreid gebarbecued.

Op maandag moest mama weer aan de slag. Gelukkig was het nog echt rustig, zowel op de weg als op kantoor. M ging die middag tennissen met een vriendinnetje en diens vader; papa en L besloten een rustige pyjamadag in te lassen. Dinsdag kwam China-nichtje L.; ook fijn voor onze L, want zusje S. kwam gezellig mee! Onze M en L. mochten 's middags samen naar de Primark. Na anderhalf uur kwamen ze bepakt en bezakt weer naar buiten. Papa en L snuffelden ondertussen in de omgeving rond: bij de speelgoedzaak, de dierenwinkel en het speelplaatsje. Shoppen is aan L namelijk bepaald niet besteed. Woensdag ging het hele spul zwemmen en 's avonds brachten we L. gezamenlijk weer naar huis. Mèt alle spullen van M, want die bleef nu bij L. logeren. We waren  uitgenodigd om te blijven bbq'en, dus hadden wij ook een hele gezellige avond in de tuin! Donderdag gingen papa en L lekker fietsen, terwijl mama moest werken. 's Avonds besloten we een ijsje te gaan halen bij een restaurant in de buurt. Dat restaurant ligt aan het water en daar hebben ze een strandje bij gemaakt! Compleet met ligstoelen, parasols en heerlijke menukaart. Nadat L in bed was gestopt, hebben papa en mama (niet lachen!) languit op de bank Rio II bekeken.

Vrijdagmiddag haalde papa M weer op en toen zij thuiskwamen, arriveerde ook het logeetje van L. De zesjarige K. ging voor het eerst logeren en vond het best spannend. Wij daarom ook, maar de meisjes hebben het heel gezellig gehad en zijn allebei - weliswaar laat, maar - lekker gaan slapen. Misschien hielp het ook mee dat we ze flink moe hadden gemaakt met een bezoekje aan de kinderboerderij, ezeltje hebben laten rijden en laten spelen in het aangrenzende speeltuintje! Nadat K. zaterdagochtend was opgehaald, vertrokken wij naar Broek in Waterland. Daar troffen wij de familie die we in Kreta hebben leren kennen. Onder een strakblauwe lucht hebben we vijf (!) uur gevaren in een fluisterboot. Wat een prachtige omgeving, wat een schattige (houten) huizen, wat een heerlijke middag.

Ondanks dat het dus een heel ontspannen week was, waren we zondag toch moe. De meisjes ook, want die zijn gewoon te laat naar bed gegaan. We zijn dus lekker thuis gebleven, hebben de was en de administratie bijgewerkt (papa en mama), deurhangers geknutseld en oreo-koekjes gebakken (M & L). 's Middags werd L uitgenodigd om te komen zwemmen in het badje bij ons kleine buurmeisje A. Opa kwam aan het einde van de middag en weer aten we buiten, met zelfgemaakte hamburgertjes van de grill.

De komende week werken papa en mama afwisselend. We passen op het huis en de cavia's van de buren. Er staat een etentje met neven en nichten gepland en we gaan (alweer) met vrienden varen. Maar ditmaal op hun jacht! We willen nog wat inkopen doen voor school en naar de film Binnenstebuiten. En er zullen heus nog wel wat mensen/kinderen blijven eten. De meisjes hebben nog diverse speelafspraken staan, maar langzaamaan proberen we hen en onszelf toch weer wat in het gareel te krijgen. Straks zijn we nog moe van het vakantievieren!